 |
Hot Hatch
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ReMix, ZX 16v
Gość
|
Wysłany: Wto 19:47, 22 Lis 2005 Temat postu: giga spalanie |
|
|
Wcześniej pisałem na gronie o swoim problemie z jak sie okazalo komputerem po wymienie sprzęgła.
Od czasu jego wymiany sprzegla i wykasowaniu bledow w kompie zaczal sie paliwowy horror.
Zatankowałem sobie pod korek na BP i po przejechaniu 90 km wskazuje mi, że zostało mi trochę więcej niż pół baku (pomijając, że wskaźnik paliwa jest cholernie niedokłądny w ZX-e).
Wynika z tego, że wypił mi pewnie ponad 20 litrów na 100km i strzeliło mnie! Standardowo po mieście nie wychodziłem z 12 góra 13 litrów przy ostrzejszej jeździe. Błędów kompa brak
To co zauważyłem:
-dzwiek silnika i wydechu jest trochę bardziej "kosiarkowaty"
-czuć dziwny zapach z wydechu stojąc obok odpalonym samochodzie - trudno go okreslic, wczesniej tez był, ale mnie intensywny
-czasem przy ostrej redukcji słychać coś w rodzaju małego wybuchu gdzieś w pod siedzeniem kierowcy - i nie są to moje gazy
JAk myślicie...co może być? Czy podłączając pod kompa samochód z 94 można spróbować przysterować jakoś te spalanie? Pójdę z torbami...
Dzięki i pozdro!
ReMix
ZX 2.0i 16v, 150 KM, '94
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal_GTi
uczę się pisać
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 20:29, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Może padła sonda lambda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Wto 20:33, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
jak można to zdiagnozować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal_GTi
uczę się pisać
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 20:36, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Teoretycznie podłączenie do kompa powinno to wykazać.
Samo spalanie, też by na to wskazywało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Wto 20:43, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
jako kompletny laik w tej tematyce zapytam się czy...sonda lambda pada w jakimś dłuższym przedziale czasowyym czy nadle cyk i pada?
pytam, bo chodzi mi o ten dziwny zapach
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 22:16, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
nagle pada i cyk.. ale lambde wykazał by Ci komputer poniewaz on cały czas zczytuje sygnały z lambdy - jeśli są złe to wtedy pojawia sie kontrolka check engine.
Jezeli słychać jakeiś strzały to może to być spalanie stukowe... dolej innej benzyny na innej stacji zobacz czy tez tak będzie.. nie dobrze jest gdy silnik jeżdzi na takiej mieszance dziwnej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 22:48, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
czyli sonda odpada?
strzał słyszałem może ze dwa razy, więc jakoś głównie się tym nie przejmuje. w sumie strzelal tylko na bp ultimate 98...
chyba jednak podskoczę na komputer, bo mnie *(^$&@^%*& to spalanie....jak nie wyskakuja bledy to cos pokaze komp?
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Wto 23:11, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
to ja byłem, Jarząbek Wacław
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vlodarsky
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 23:52, 22 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
To spalanie to ja się podpisuje pod tą sonde... a co do tego dźwięku to ja bym stawiał na to, że się katalizator sypie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - Ursus
|
Wysłany: Śro 0:25, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | nagle pada i cyk.. ale lambde wykazał by Ci komputer poniewaz on cały czas zczytuje sygnały z lambdy - jeśli są złe to wtedy pojawia sie kontrolka check engine.
Jezeli słychać jakeiś strzały to może to być spalanie stukowe... dolej innej benzyny na innej stacji zobacz czy tez tak będzie.. nie dobrze jest gdy silnik jeżdzi na takiej mieszance dziwnej... |
spalanie stukowe występuje pod maską a nie pod dupą. Wiem bo miałem tak w toyi corolli przed saxo.
Szczęść boże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Śro 0:36, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
nie ucz ojca dzieci robić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vlodarsky
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:45, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
ja słyszałem też "nie dymaj ojca"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - Ursus
|
Wysłany: Śro 11:33, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | nie ucz ojca dzieci robić... |
będe uczył bo nie umie
Na poczatek trochę teorii. Spalanie stukowe (charakterystczne metaliczne stuki, znaczne stężenie sadzy w spalinach) inaczej niejednorodne spalanie mieszanki spowodowane jest samozapłonem mieszanki i - w efekcie - zderzaniem sie frontów plomieni. Istnieje wiele czynników odpowiedzialnych za spalanie stukowe. Przede wszystkim zwiekszenie stopnia sprężania powoduje wzrost cisnienia i temperatury mieszanki w chwili zaplonu, co powoduje pojawienia sie efektu spalania stukowego. Zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu sprzyja występowaniu spalania stukowego, gdyz mieszanka jes sprężana nadal w czasie trwania spalania. Skład mieszanki również jest odpowiedzialny za spalanie stukowe; korzystne jest wzbogacenie mieszanki, ponieważ ciepło parowania zwiekszonej ilosci paliwa obniza temperature mieszanki.
Wpływ na spalanie stukowe ma jeszcze wiele innych czynników (opory wylotu, stan cieplny silnika, materiał głowicy, wymiary i liczba cylindrów, kształt komory spalania, umieszczenie świecy zapłonowej), ale nie ma sensu ich tu opisywac, poniewaz nie pomoże nam to w zwalczaniu spalania stukowego.
A teraz praktyka. Gdy męczy nas spalanie stukowe, najlepiej zacząć od opóźnienia zaplonu, jednak auto robi sie wtedy troszkę mułowate. Gdzieś na www przeczytałem, że pomaga zmiana uszczelki standardowej na miedzianą 0,3 mm i wygładzeniu wszystkich krawędzi w komorze, jednak nie wiem gdzie można taką uszczelkę kupić. Dobrze by było wypolerować komorę spalania, zawory i denko tloka - nagar nie miałby się gdzie osadzać i mielibyśmy o jeden czynnik powodujący samozaplon mniej.
google prawde ci powie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Śro 11:35, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
inteligent... z google to i ja copy paste umiem zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - Ursus
|
Wysłany: Śro 11:35, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
ale ja to z głowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Śro 18:25, 23 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
czy to magiczne spalanie może zwiększyć spożycie paliwa o 250%?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pcs
kocham Britney!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WX
|
Wysłany: Czw 3:43, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
a ja dalej swoje - jak zmieniali sprzeglo to mogli uszkodzic tylko czujniki na kole zamachowym... ale nie neguje sondy
wali Ci paliwem w nadmiarze to smierdzi, jak pojedziesz gdzies na badanie sonda szerokopasmowa to afr Ci wyjdzie z kosmosu (paliwa wiecej niz powietrza), jak to sonda lambda to ona dziala tylko w obszarze srednich obrotow, sprobuj pojezdzic tylko na niskich albo na bardzo wysokich i zobacz co sie zmieni. Niestety konkretny spec od elektroniki to jest we wroclawiu dopiero (jetronic).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Czw 14:18, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
dobra, we wtorek jadę do ASO Classic na komputer i zobaczymy co zdiagnozują. Pytanie tylko czy robić u nich jak coś będzie zepsute czy jechać z wydrukiem z kompa i robić gdzie indziej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - Ursus
|
Wysłany: Czw 15:08, 24 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
słuchaj, wez do nich pojedz, zobacz co sie dzieje ( o ile cos wyjdzie ) rób u nich , wyczujesz sprawe czy wiedzą dokladnie o co chodzi czy nei. Nie kombinuj jak kon pod góre.
pzdr !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Wto 11:18, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
zdiagnozowali mi cewkę zapłonową pierwszego cylindra do wymiany, ale nie potrafili powiedzieć czy to jest winne za 27 litrów benzynki na 100km...
możliwe, że przez to tyle kopci waszki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 11:59, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
a ile taka cewka?? bo w saxo to jest jedna wielka do 4 cylindrów... i kosztuje jakieś 1200PLN :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 12:22, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
sama cewka jakieś 360 PLN + wymiana daje razem około 500-600 PLN.
Pojadę do swojego mechaniora i zrobi mi za pół tej ceny pewnie.
Pytanie tylko czy ta cewka jest przyczyną tego, że w weekend na uczelnie jezdzilem autobusem, bo było mi szkoda hajsu na waszkę...
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Wto 12:22, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
no to ja byłem bez logowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 12:36, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
kurde jakby cewka to wydaje mi się że miałbyś jakieś problemy ze stabilnością silnika
rozumiem że jak jest walnięta to silnik pracuje na 3 cylindrach
to byś napewno zauważył że chodzi nierówno, może wtedy więcej spalić itd
mi przychodzi na myśl jeszcze ten katalizator i sonda
może masz rozwalonego kata, wtedy masz ten bardziej kosiarkowy dzwięki i zapach spalin
jeśli sonda padła to masz też większe spalanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Wto 13:08, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
na badaniu komputerowym w ASO wyszła tylko cewka, nic odnosnie sondy, czujników temp. nic...
a martwi mnie to, bo coś czuje, że po wymianie cewki spalanie zostanie na podobnym poziomie i bede musial wymieniac wszystkie czujniki i sondę, żeby metodą prób i błędów w końcu obniżyć spalanie...coż wymienię cewkę i zobaczymy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remix
kazuo ishikuro!
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF
|
Wysłany: Śro 22:15, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
cewka wymieniona, swiece wymienione i autko smiga jak nigdy.
spalania jeszcze nie zdazylem sprawdzic, ale nie wali waszką z wydechu, wiec pewnie jest git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Czw 0:21, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
dziwne ze cewka wplywa na spalanie.. ale skoro jest git to git
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:24, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Moglo byc tak ze mieszanka miala slabo sie spalala i potrzeba bylo wiecej palowania zeby uzyskac ten sam efekt, co konczylo sie wiekszym spalaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|