Forum Hot Hatch Strona Główna Hot Hatch

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

giga spalanie

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hot Hatch Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ReMix, ZX 16v
Gość






PostWysłany: Wto 19:47, 22 Lis 2005    Temat postu: giga spalanie

Wcześniej pisałem na gronie o swoim problemie z jak sie okazalo komputerem po wymienie sprzęgła.

Od czasu jego wymiany sprzegla i wykasowaniu bledow w kompie zaczal sie paliwowy horror.

Zatankowałem sobie pod korek na BP i po przejechaniu 90 km wskazuje mi, że zostało mi trochę więcej niż pół baku (pomijając, że wskaźnik paliwa jest cholernie niedokłądny w ZX-e).

Wynika z tego, że wypił mi pewnie ponad 20 litrów na 100km i strzeliło mnie! Standardowo po mieście nie wychodziłem z 12 góra 13 litrów przy ostrzejszej jeździe. Błędów kompa brak

To co zauważyłem:
-dzwiek silnika i wydechu jest trochę bardziej "kosiarkowaty"
-czuć dziwny zapach z wydechu stojąc obok odpalonym samochodzie - trudno go okreslic, wczesniej tez był, ale mnie intensywny
-czasem przy ostrej redukcji słychać coś w rodzaju małego wybuchu gdzieś w pod siedzeniem kierowcy - i nie są to moje gazy

JAk myślicie...co może być? Czy podłączając pod kompa samochód z 94 można spróbować przysterować jakoś te spalanie? Pójdę z torbami...

Dzięki i pozdro!

ReMix
ZX 2.0i 16v, 150 KM, '94
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal_GTi
uczę się pisać



Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 20:29, 22 Lis 2005    Temat postu:

Może padła sonda lambda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Wto 20:33, 22 Lis 2005    Temat postu:

jak można to zdiagnozować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal_GTi
uczę się pisać



Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 20:36, 22 Lis 2005    Temat postu:

Teoretycznie podłączenie do kompa powinno to wykazać.
Samo spalanie, też by na to wskazywało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Wto 20:43, 22 Lis 2005    Temat postu:

jako kompletny laik w tej tematyce zapytam się czy...sonda lambda pada w jakimś dłuższym przedziale czasowyym czy nadle cyk i pada?

pytam, bo chodzi mi o ten dziwny zapach

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Wto 22:16, 22 Lis 2005    Temat postu:

nagle pada i cyk.. ale lambde wykazał by Ci komputer poniewaz on cały czas zczytuje sygnały z lambdy - jeśli są złe to wtedy pojawia sie kontrolka check engine.

Jezeli słychać jakeiś strzały to może to być spalanie stukowe... dolej innej benzyny na innej stacji zobacz czy tez tak będzie.. nie dobrze jest gdy silnik jeżdzi na takiej mieszance dziwnej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 22:48, 22 Lis 2005    Temat postu:

czyli sonda odpada?

strzał słyszałem może ze dwa razy, więc jakoś głównie się tym nie przejmuje. w sumie strzelal tylko na bp ultimate 98...

chyba jednak podskoczę na komputer, bo mnie *(^$&@^%*& to spalanie....jak nie wyskakuja bledy to cos pokaze komp?

Pozdro
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Wto 23:11, 22 Lis 2005    Temat postu:

to ja byłem, Jarząbek Wacław

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vlodarsky
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:52, 22 Lis 2005    Temat postu:

To spalanie to ja się podpisuje pod tą sonde... a co do tego dźwięku to ja bym stawiał na to, że się katalizator sypie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - Ursus

PostWysłany: Śro 0:25, 23 Lis 2005    Temat postu:

saxorulez napisał:
nagle pada i cyk.. ale lambde wykazał by Ci komputer poniewaz on cały czas zczytuje sygnały z lambdy - jeśli są złe to wtedy pojawia sie kontrolka check engine.

Jezeli słychać jakeiś strzały to może to być spalanie stukowe... dolej innej benzyny na innej stacji zobacz czy tez tak będzie.. nie dobrze jest gdy silnik jeżdzi na takiej mieszance dziwnej...


spalanie stukowe występuje pod maską a nie pod dupą. Wiem bo miałem tak w toyi corolli przed saxo.
Szczęść boże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Śro 0:36, 23 Lis 2005    Temat postu:

nie ucz ojca dzieci robić...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vlodarsky
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 0:45, 23 Lis 2005    Temat postu:

ja słyszałem też "nie dymaj ojca"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - Ursus

PostWysłany: Śro 11:33, 23 Lis 2005    Temat postu:

saxorulez napisał:
nie ucz ojca dzieci robić...


będe uczył bo nie umie Mr. Green Nasty

Na poczatek trochę teorii. Spalanie stukowe (charakterystczne metaliczne stuki, znaczne stężenie sadzy w spalinach) inaczej niejednorodne spalanie mieszanki spowodowane jest samozapłonem mieszanki i - w efekcie - zderzaniem sie frontów plomieni. Istnieje wiele czynników odpowiedzialnych za spalanie stukowe. Przede wszystkim zwiekszenie stopnia sprężania powoduje wzrost cisnienia i temperatury mieszanki w chwili zaplonu, co powoduje pojawienia sie efektu spalania stukowego. Zwiększenie kąta wyprzedzenia zapłonu sprzyja występowaniu spalania stukowego, gdyz mieszanka jes sprężana nadal w czasie trwania spalania. Skład mieszanki również jest odpowiedzialny za spalanie stukowe; korzystne jest wzbogacenie mieszanki, ponieważ ciepło parowania zwiekszonej ilosci paliwa obniza temperature mieszanki.

Wpływ na spalanie stukowe ma jeszcze wiele innych czynników (opory wylotu, stan cieplny silnika, materiał głowicy, wymiary i liczba cylindrów, kształt komory spalania, umieszczenie świecy zapłonowej), ale nie ma sensu ich tu opisywac, poniewaz nie pomoże nam to w zwalczaniu spalania stukowego.

A teraz praktyka. Gdy męczy nas spalanie stukowe, najlepiej zacząć od opóźnienia zaplonu, jednak auto robi sie wtedy troszkę mułowate. Gdzieś na www przeczytałem, że pomaga zmiana uszczelki standardowej na miedzianą 0,3 mm i wygładzeniu wszystkich krawędzi w komorze, jednak nie wiem gdzie można taką uszczelkę kupić. Dobrze by było wypolerować komorę spalania, zawory i denko tloka - nagar nie miałby się gdzie osadzać i mielibyśmy o jeden czynnik powodujący samozaplon mniej.


google prawde ci powie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Śro 11:35, 23 Lis 2005    Temat postu:

inteligent... z google to i ja copy paste umiem zrobić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - Ursus

PostWysłany: Śro 11:35, 23 Lis 2005    Temat postu:

ale ja to z głowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Śro 18:25, 23 Lis 2005    Temat postu:

czy to magiczne spalanie może zwiększyć spożycie paliwa o 250%?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pcs
kocham Britney!



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: WX

PostWysłany: Czw 3:43, 24 Lis 2005    Temat postu:

a ja dalej swoje - jak zmieniali sprzeglo to mogli uszkodzic tylko czujniki na kole zamachowym... ale nie neguje sondy

wali Ci paliwem w nadmiarze to smierdzi, jak pojedziesz gdzies na badanie sonda szerokopasmowa to afr Ci wyjdzie z kosmosu (paliwa wiecej niz powietrza), jak to sonda lambda to ona dziala tylko w obszarze srednich obrotow, sprobuj pojezdzic tylko na niskich albo na bardzo wysokich i zobacz co sie zmieni. Niestety konkretny spec od elektroniki to jest we wroclawiu dopiero (jetronic).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Czw 14:18, 24 Lis 2005    Temat postu:

dobra, we wtorek jadę do ASO Classic na komputer i zobaczymy co zdiagnozują. Pytanie tylko czy robić u nich jak coś będzie zepsute czy jechać z wydrukiem z kompa i robić gdzie indziej...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał_VTS
Tico Klub Polska Member



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 257
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - Ursus

PostWysłany: Czw 15:08, 24 Lis 2005    Temat postu:

słuchaj, wez do nich pojedz, zobacz co sie dzieje ( o ile cos wyjdzie ) rób u nich , wyczujesz sprawe czy wiedzą dokladnie o co chodzi czy nei. Nie kombinuj jak kon pod góre.
pzdr !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Wto 11:18, 29 Lis 2005    Temat postu:

zdiagnozowali mi cewkę zapłonową pierwszego cylindra do wymiany, ale nie potrafili powiedzieć czy to jest winne za 27 litrów benzynki na 100km...

możliwe, że przez to tyle kopci waszki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Wto 11:59, 29 Lis 2005    Temat postu:

a ile taka cewka?? bo w saxo to jest jedna wielka do 4 cylindrów... i kosztuje jakieś 1200PLN :)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 12:22, 29 Lis 2005    Temat postu:

sama cewka jakieś 360 PLN + wymiana daje razem około 500-600 PLN.
Pojadę do swojego mechaniora i zrobi mi za pół tej ceny pewnie.

Pytanie tylko czy ta cewka jest przyczyną tego, że w weekend na uczelnie jezdzilem autobusem, bo było mi szkoda hajsu na waszkę...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Wto 12:22, 29 Lis 2005    Temat postu:

no to ja byłem bez logowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty



Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - WE

PostWysłany: Wto 12:36, 29 Lis 2005    Temat postu:

kurde jakby cewka to wydaje mi się że miałbyś jakieś problemy ze stabilnością silnika
rozumiem że jak jest walnięta to silnik pracuje na 3 cylindrach
to byś napewno zauważył że chodzi nierówno, może wtedy więcej spalić itd
mi przychodzi na myśl jeszcze ten katalizator i sonda
może masz rozwalonego kata, wtedy masz ten bardziej kosiarkowy dzwięki i zapach spalin
jeśli sonda padła to masz też większe spalanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Wto 13:08, 29 Lis 2005    Temat postu:

na badaniu komputerowym w ASO wyszła tylko cewka, nic odnosnie sondy, czujników temp. nic...

a martwi mnie to, bo coś czuje, że po wymianie cewki spalanie zostanie na podobnym poziomie i bede musial wymieniac wszystkie czujniki i sondę, żeby metodą prób i błędów w końcu obniżyć spalanie...coż wymienię cewkę i zobaczymy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remix
kazuo ishikuro!



Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wuwua-URSYNÓFFF

PostWysłany: Śro 22:15, 30 Lis 2005    Temat postu:

cewka wymieniona, swiece wymienione i autko smiga jak nigdy.
spalania jeszcze nie zdazylem sprawdzic, ale nie wali waszką z wydechu, wiec pewnie jest git


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Czw 0:21, 01 Gru 2005    Temat postu:

dziwne ze cewka wplywa na spalanie.. ale skoro jest git to git

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eM
LUMPEX



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:24, 01 Gru 2005    Temat postu:

Moglo byc tak ze mieszanka miala slabo sie spalala i potrzeba bylo wiecej palowania zeby uzyskac ten sam efekt, co konczylo sie wiekszym spalaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hot Hatch Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin