Forum Hot Hatch Strona Główna Hot Hatch

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Turbo vs NA vs kompresor
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hot Hatch Strona Główna -> Techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
eM
LUMPEX



Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 12:52, 02 Gru 2005    Temat postu:

saxorulez napisał:
A wracając do NA i innch to ja wole kompresor od turbiny. Jest napędzany z wału korbowego przez co kojarzy mi sie bardziej z NA niz z turbo. moze to błędne skojarzenie ale cóż...

Kompresor na aucie zaprojektowanym jako NA wydaje byc sie bardziej "koszerny" niz cala instalacja turbo :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty



Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - WE

PostWysłany: Pią 15:12, 02 Gru 2005    Temat postu:

co o tym myślicie?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Pią 17:47, 02 Gru 2005    Temat postu:

no znam to saxo.. w sensie widziałem. Ale na angielskich forach się rozpisują ze cos nie tak z ta moća u niego.. pozatym to mierzone na jakimś +100 oktanowym paliwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
KonradMK
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - Mokotów

PostWysłany: Nie 19:39, 04 Gru 2005    Temat postu:

a ja tam lubie LPG Very Happy tanio jest przynajmniej hehe. A takie Camaro o którym była mowa miał kiedyś mój wujek żabojad - rocznik 1992 taki jak tutaj dokładnie (też czarny)
Piękny dźwięk.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
44FG
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 12:55, 06 Gru 2005    Temat postu:

saxorulez napisał:
a turboo kazdy jest w stanie założyć w garażu.


No kompletnie się z Tobą nie zgadzam... Założenie turbiny to:
- kupno turbiny z wbudowanym lub zewnętrznym WG
- kupno BOV-a
- wyspawanie albo kupienie odpowiedniego kolektora wydechowego
- "uwolnienie" wydechu
- zmiana wtryskiwaczy
- zmiana regulatora ciśnienia paliwa
- często także zmiana pompy paliwa
- totalna zmiana sterowania silnika (najprościej przy pomocy świni typu SMT6)

Jeżeli chcesz oryginalny silnik NA mocno uturbić dodatkowo musisz:
- zmienić tłoki na kute
- zmienić korbowody na kute
- wymienić wał korbowy na taki z kutymi czopami

Przydało by się odprężyć motor co załatwia się przy pomocy kombinacji tłoki + uszczelka pod głowicą.

i pewnie jeszcze parę rzeczy o których zapomniałem...

Nie dość, że w garażu tego nie zrobisz, to jeszcze koszt takie zabawy jest naprawdę gigantyczny...

A efekt? Wystarczy zobaczyć CRX-a, który brał udział w tym roku w zabawach na 1/4 mili... Żaden NA ani kompresor takiego przyrostu nie jest w stanie ci zapewnić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Wto 13:20, 06 Gru 2005    Temat postu:

no to fakt.. żadne NA ani Kompresor nie jest w stanie mi tego zapewnić...
ale to jest 1/4 mili. Wyścigi dla prostych jak cep amerykanów. Wjedz na tor autem a taką turbina i zobaczymy jak zadyszki od LAGa na zakrętach będzie dostawać.

Poza tym wszystkie rzeczy o których powiedziałeś przy wymiaie turbo jest w stanie zrobić zwykły facet w swoim garażu, przykładem może być Nissan Primera i Honda Civic które powstały tylko i wyłącznie za pomocą siły i checi ich właścicieli w garażach. Do turbo nie zawsze musisz zakuwać dół zalezy od tego co chcesz osiągnąć czy 100KM czy 300KM z litra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
44FG
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 13:25, 06 Gru 2005    Temat postu:

saxorulez napisał:
no to fakt.. żadne NA ani Kompresor nie jest w stanie mi tego zapewnić...


Na pewno nie jest w stanie zapewnić "odjazdu" od chwili załączenia się turbiny.

saxorulez napisał:
ale to jest 1/4 mili. Wyścigi dla prostych jak cep amerykanów.


Nic dodać, nic ująć Mr. Green

saxorulez napisał:
Wjedz na tor autem a taką turbina i zobaczymy jak zadyszki od LAGa na zakrętach będzie dostawać.


Oj, tu już bym się do końca nie zgodził... N-kowe subaraki i miśki bez problemu sobie radzą nawet na ciasnych torach.

saxorulez napisał:
Poza tym wszystkie rzeczy o których powiedziałeś przy wymiaie turbo jest w stanie zrobić zwykły facet w swoim garażu


W "dobrze" wyposażonym garażu tak Mr. Green

saxorulez napisał:
Do turbo nie zawsze musisz zakuwać dół zalezy od tego co chcesz osiągnąć czy 100KM czy 300KM z litra.


Pewnie, że nie zawsze. Dlatego napisałem to w drugiej części posta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Wto 13:28, 06 Gru 2005    Temat postu:

Jest jeszcze kwestia że jak masz silnik uturbiony to łatwiej jest go dlaej rozwijac w kierunku Big Turbo itd.. natomiast NA moim zdaniem to NA. Zupełnie inne założenia konstruktorów przy budowaniu jednostki napędowej wymagaja duzo kosztownych zmian i modyfikacji w aucie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty



Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - WE

PostWysłany: Wto 13:35, 06 Gru 2005    Temat postu:

dobra już się tak nie podniecajcie Mr. Green
każdy by chciał Impreze STI i nikomu by nie przeszkadzała turbina Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
44FG
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 13:41, 06 Gru 2005    Temat postu:

Mr. Green Mr. Green Mr. Green

Otóż to Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
saxorulez
to ja mam TO saxo



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: zadupie

PostWysłany: Wto 13:42, 06 Gru 2005    Temat postu:

ja bym wolał EVO Cool

Ja nawet świadom jestem ze mocniejsze sa auta turbo, ale traktując tuning jako hobby to można porównac do tego że ktoś wydaje całą pensje n a znaczki z motylami a inny na znaczki z papieżem. Tak samo tutaj ja wole NA lub Kompresoren niż Turbo auto machiren :)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty



Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - WE

PostWysłany: Wto 13:43, 06 Gru 2005    Temat postu:

z drugiej strony każdy by chciał nowe M3 i nie przeszkadzał by jej brak Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
44FG
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 13:45, 06 Gru 2005    Temat postu:

saxorulez napisał:
ja bym wolał EVO


To prawda. Nie dość, że "surowsze" i mniej odbajerzone niź impreza to jeszcze stosunkowo mało tego jeździ.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
44FG
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 13:45, 06 Gru 2005    Temat postu:

PiTT napisał:
z drugiej strony każdy by chciał nowe M3 i nie przeszkadzał by jej brak Very Happy


Przeszkadzał by mi brak napędu na 4 łapki Mr. Green
Sprzedałbym i kupił EVO Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
psvts
LUMPEX



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: WW

PostWysłany: Wto 13:46, 06 Gru 2005    Temat postu:

Evo X już nie będzie "mało odbajerzone", ale i tak wg mnie mistrzowskie..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
44FG
sprzedam nerkę 0-501....



Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 13:48, 06 Gru 2005    Temat postu:

Pożyjemy - zobaczymy. Jak na razie jest "concept" - do produkcji jeszcze chyba daleko.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
psvts
LUMPEX



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: WW

PostWysłany: Wto 13:52, 06 Gru 2005    Temat postu:

44FG napisał:
Pożyjemy - zobaczymy. Jak na razie jest "concept" - do produkcji jeszcze chyba daleko.


Niekoniecznie. W jednym z ostatnich numerów "Car" jest spory artykuł o tym aucie i podobno poza paroma detalami typu lampy, concept jest bardzo zbliżony do wersji produkcyjnej.

Ale odbiegamy od topicu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty



Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - WE

PostWysłany: Wto 13:54, 06 Gru 2005    Temat postu:

ja bym chciał nowe M3
rewelacyjna fura
jak wygram w totka to na najbliższy spot takim przyjadę Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
psvts
LUMPEX



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: WW

PostWysłany: Wto 13:55, 06 Gru 2005    Temat postu:

A jest już nowe M3??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty



Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Warszawa - WE

PostWysłany: Wto 13:56, 06 Gru 2005    Temat postu:

psvts napisał:
A jest już nowe M3??

nie no mam na myśli obecne


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Turbo vs NA vs Kompresor?
Turbo
21%
 21%  [ 3 ]
Kompresor
35%
 35%  [ 5 ]
NA
42%
 42%  [ 6 ]
Wszystkich Głosów : 14

Autor Wiadomość
psvts
LUMPEX



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: WW

PostWysłany: Wto 13:59, 06 Gru 2005    Temat postu:

PiTT napisał:
psvts napisał:
A jest już nowe M3??

nie no mam na myśli obecne


Aaaa - nowe w sensie "nie stare". Kumam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Hot Hatch Strona Główna -> Techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin