 |
Hot Hatch
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:52, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | A wracając do NA i innch to ja wole kompresor od turbiny. Jest napędzany z wału korbowego przez co kojarzy mi sie bardziej z NA niz z turbo. moze to błędne skojarzenie ale cóż... |
Kompresor na aucie zaprojektowanym jako NA wydaje byc sie bardziej "koszerny" niz cala instalacja turbo :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Pią 15:12, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
co o tym myślicie?
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Pią 17:47, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
no znam to saxo.. w sensie widziałem. Ale na angielskich forach się rozpisują ze cos nie tak z ta moća u niego.. pozatym to mierzone na jakimś +100 oktanowym paliwie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
KonradMK
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - Mokotów
|
Wysłany: Nie 19:39, 04 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
a ja tam lubie LPG tanio jest przynajmniej hehe. A takie Camaro o którym była mowa miał kiedyś mój wujek żabojad - rocznik 1992 taki jak tutaj dokładnie (też czarny)
Piękny dźwięk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
44FG
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 12:55, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | a turboo kazdy jest w stanie założyć w garażu. |
No kompletnie się z Tobą nie zgadzam... Założenie turbiny to:
- kupno turbiny z wbudowanym lub zewnętrznym WG
- kupno BOV-a
- wyspawanie albo kupienie odpowiedniego kolektora wydechowego
- "uwolnienie" wydechu
- zmiana wtryskiwaczy
- zmiana regulatora ciśnienia paliwa
- często także zmiana pompy paliwa
- totalna zmiana sterowania silnika (najprościej przy pomocy świni typu SMT6)
Jeżeli chcesz oryginalny silnik NA mocno uturbić dodatkowo musisz:
- zmienić tłoki na kute
- zmienić korbowody na kute
- wymienić wał korbowy na taki z kutymi czopami
Przydało by się odprężyć motor co załatwia się przy pomocy kombinacji tłoki + uszczelka pod głowicą.
i pewnie jeszcze parę rzeczy o których zapomniałem...
Nie dość, że w garażu tego nie zrobisz, to jeszcze koszt takie zabawy jest naprawdę gigantyczny...
A efekt? Wystarczy zobaczyć CRX-a, który brał udział w tym roku w zabawach na 1/4 mili... Żaden NA ani kompresor takiego przyrostu nie jest w stanie ci zapewnić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 13:20, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
no to fakt.. żadne NA ani Kompresor nie jest w stanie mi tego zapewnić...
ale to jest 1/4 mili. Wyścigi dla prostych jak cep amerykanów. Wjedz na tor autem a taką turbina i zobaczymy jak zadyszki od LAGa na zakrętach będzie dostawać.
Poza tym wszystkie rzeczy o których powiedziałeś przy wymiaie turbo jest w stanie zrobić zwykły facet w swoim garażu, przykładem może być Nissan Primera i Honda Civic które powstały tylko i wyłącznie za pomocą siły i checi ich właścicieli w garażach. Do turbo nie zawsze musisz zakuwać dół zalezy od tego co chcesz osiągnąć czy 100KM czy 300KM z litra.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
44FG
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13:25, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | no to fakt.. żadne NA ani Kompresor nie jest w stanie mi tego zapewnić... |
Na pewno nie jest w stanie zapewnić "odjazdu" od chwili załączenia się turbiny.
saxorulez napisał: | ale to jest 1/4 mili. Wyścigi dla prostych jak cep amerykanów. |
Nic dodać, nic ująć
saxorulez napisał: | Wjedz na tor autem a taką turbina i zobaczymy jak zadyszki od LAGa na zakrętach będzie dostawać. |
Oj, tu już bym się do końca nie zgodził... N-kowe subaraki i miśki bez problemu sobie radzą nawet na ciasnych torach.
saxorulez napisał: | Poza tym wszystkie rzeczy o których powiedziałeś przy wymiaie turbo jest w stanie zrobić zwykły facet w swoim garażu |
W "dobrze" wyposażonym garażu tak
saxorulez napisał: | Do turbo nie zawsze musisz zakuwać dół zalezy od tego co chcesz osiągnąć czy 100KM czy 300KM z litra. |
Pewnie, że nie zawsze. Dlatego napisałem to w drugiej części posta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 13:28, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze kwestia że jak masz silnik uturbiony to łatwiej jest go dlaej rozwijac w kierunku Big Turbo itd.. natomiast NA moim zdaniem to NA. Zupełnie inne założenia konstruktorów przy budowaniu jednostki napędowej wymagaja duzo kosztownych zmian i modyfikacji w aucie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 13:35, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
dobra już się tak nie podniecajcie
każdy by chciał Impreze STI i nikomu by nie przeszkadzała turbina
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
44FG
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13:41, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Otóż to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 13:42, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
ja bym wolał EVO
Ja nawet świadom jestem ze mocniejsze sa auta turbo, ale traktując tuning jako hobby to można porównac do tego że ktoś wydaje całą pensje n a znaczki z motylami a inny na znaczki z papieżem. Tak samo tutaj ja wole NA lub Kompresoren niż Turbo auto machiren :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 13:43, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
z drugiej strony każdy by chciał nowe M3 i nie przeszkadzał by jej brak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
44FG
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13:45, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | ja bym wolał EVO |
To prawda. Nie dość, że "surowsze" i mniej odbajerzone niź impreza to jeszcze stosunkowo mało tego jeździ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
44FG
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13:45, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
PiTT napisał: | z drugiej strony każdy by chciał nowe M3 i nie przeszkadzał by jej brak  |
Przeszkadzał by mi brak napędu na 4 łapki
Sprzedałbym i kupił EVO
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
psvts
LUMPEX
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WW
|
Wysłany: Wto 13:46, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Evo X już nie będzie "mało odbajerzone", ale i tak wg mnie mistrzowskie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
44FG
sprzedam nerkę 0-501....
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Wto 13:48, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Pożyjemy - zobaczymy. Jak na razie jest "concept" - do produkcji jeszcze chyba daleko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
psvts
LUMPEX
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WW
|
Wysłany: Wto 13:52, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
44FG napisał: | Pożyjemy - zobaczymy. Jak na razie jest "concept" - do produkcji jeszcze chyba daleko. |
Niekoniecznie. W jednym z ostatnich numerów "Car" jest spory artykuł o tym aucie i podobno poza paroma detalami typu lampy, concept jest bardzo zbliżony do wersji produkcyjnej.
Ale odbiegamy od topicu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 13:54, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
ja bym chciał nowe M3
rewelacyjna fura
jak wygram w totka to na najbliższy spot takim przyjadę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
psvts
LUMPEX
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WW
|
Wysłany: Wto 13:55, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
A jest już nowe M3??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 13:56, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
psvts napisał: | A jest już nowe M3?? |
nie no mam na myśli obecne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
psvts
LUMPEX
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WW
|
Wysłany: Wto 13:59, 06 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
PiTT napisał: | psvts napisał: | A jest już nowe M3?? |
nie no mam na myśli obecne |
Aaaa - nowe w sensie "nie stare". Kumam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|