 |
Hot Hatch
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 12:02, 29 Lis 2005 Temat postu: Turbo vs NA vs kompresor |
|
|
Panowie,
która droga tuningu auta wydaje się wam najbardziej słuszna? Kto woli turbo? kto kompresor i dlaczego?
Ja mam swoje zdanie ale pochwale się nim póżniej :)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:09, 29 Lis 2005 Temat postu: Re: Turbo vs NA vs kompresor |
|
|
saxorulez napisał: | Panowie,
która droga tuningu auta wydaje się wam najbardziej słuszna? Kto woli turbo? kto kompresor i dlaczego?
Ja mam swoje zdanie ale pochwale się nim póżniej :) |
Ale juz widac twoje zdanie bo zaglosowales na NA :D
DLa mnie NA to fajna droga - tylko ze kosztowna.
Turbo daje najwieksze mozliwosci jesli chodzi o ekstremalne osiagi.
Kompresor jest od strony wydechowej jak NA od strony dolotowej jak turbo,
i w wersjach dedykowanych jak np JRSC, jest plug n' play.
Na te chwile stawiam na kompresor.
Generalnie za wygode i minimum ingerencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 15:26, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
ja stawiam na turbo
w moim przypadku przyniesie najwięcej korzyści
silnik jaki mam zaczyna się wkręcać dopiero pow. 4000 obr. i ciągnie do odcięcia przy 7200obr.
do 4 tyś. jeździ jak zwykła renówka
brakuje mu jebnięcia przy niższych obrotach
miałem kiedyś fajny filmik jak clio 16v z turbiną objeżdza audi s2
jedynie słychać było że cliówka ma problemy z trakcją przy szybkim wdepnięciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 19:35, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
ale Pitt turbo napewno nie poprawi Ci dołu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 20:57, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | ale Pitt turbo napewno nie poprawi Ci dołu... |
no jak to nie?
jak turbina się zapina przy np. 2.500 obr. to zdecydowanie powinna poprawić dół
tak mi się wydaję
niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Wto 21:24, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Wszystko chyba zależy od wielkości turbiny. Bo może być malutka i pompować od samego dołu a równie dobrze można wsadzić taką "dziwke" która będzie pompowała dopiero w górnych partiach obrotów.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:35, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Polecam lekture "maximum boost" autor: C. Bell.Wyjasni Ci wszystkie zagadki i aspekty turbodoladowania.Mnie, oprocz tego oswiecila w kwestiach tak prostych jak moc,moment i inne podstawy.Biblia dla kazdego maniaka teorii silnikow spalinowych.
Przypomnij mi przed nastepnym spotem to Ci przyniose na cd, wazy jakie 90MB :) Super lektura na dlugie zimowe wieczory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 21:40, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
no właśnie myślałem o takiej "dziwce" która ciągnie od samego dołu
a ten pliczek w pdf'ie już zasysam, więc będę miał lada chwila
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:45, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Mala turbina powoduje tzn back pressure czyli cieplo ktore powinno wyjsc ze spalinami jest blokowane przez male turbo.
Jak to napisal Bell "If you have no lag, you have no turbo"
Aczkolwiek terminologia lag raczej odnosi sie do czasu reakcji turbiny na wcisniecie gazu. Czym predkosc obrotowa wyzsza tym lag mniejszy.
Celowalbym w cos posrodku. Na turbo nie znam sie prawie wcale ale tez nie sadze zebys chcial rznac swoj silnik do granic wytrzymalosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Wto 21:57, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
brakuje mi tego co mam po przekroczeniu dopiero 4000 obr
jakby tak szła od 2.500 obr to byłoby pięknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Wto 23:20, 29 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
hm... ciekawie się tu dyskusja rozwija.. i padło słowo LAG. W NA tego nie ma... dobrze przygotowany silnik NA pow określonej partii obrotów reaguje na każde muśnięcie pedału gazu, pozatym w Hondach NA to jest potęga wspaniałych wysokich brotów, dzwieki jakie wtedy słychać spod maski to normalnie poezja....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
Maciek
say my name bitch!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Gocław City
|
Wysłany: Śro 1:27, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Najlepiej to słychać w tunelach i parkingach podziemnych:)
Niema nic leprzego jak ładnie kręcący się silnik i 55mm kwasówka na przelocie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
pcs
kocham Britney!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WX
|
Wysłany: Śro 11:50, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
PiTT - nie badz zyla i podziel sie z kolegami linkiem do pdf-a z Maximum boost.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Śro 11:55, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
wpisałem w wyszukiwarke w eMule i znalazło kilka wersji w pdf'ie
ściągnąłem taką ok. 50MB
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Śro 17:03, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
no i NA prowadzi...
Styl i siła.. widze ze większośc wie co jest słuszne.. nie jakaś sterydowa pompka podpięta pod wydech tylko czysta siła motoru. Zeby zrobić dobre NA trzeba miec wiedze... a turboo kazdy jest w stanie założyć w garażu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:33, 30 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | no i NA prowadzi...
Styl i siła.. widze ze większośc wie co jest słuszne.. nie jakaś sterydowa pompka podpięta pod wydech tylko czysta siła motoru. Zeby zrobić dobre NA trzeba miec wiedze... a turboo kazdy jest w stanie założyć w garażu. |
Skadze znowu.
Tak naprawde w NA zabawa polega na tym zeby silnik wytrzymal obroty które planujemy mu wkrecic + zadbanie o dobre wypełnienie komory spalania. Reszta to okolica.
Zgodne z wzorem
Moc = (Pojemność x Obroty x Cisnienie Spaniania)
W przypadku Na podnosimy Obroty i dbamy aby cisnienie spalania nie malalo (wypelnienie).
W przypadku turbo oraz kompresora po prostu drastycznie podnosimy cisnienie spalania i wsio.
Nie jest to dla mnie sztuczne ani sterydowe :).
jest to po prostu zmiana warunkow pracy silnika.
Dla jednych jest to normalne, dla drugich nienormalne a dla mnie to jest prosty wzor.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Czw 0:20, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
wzór wzorem... pierwszy silnik jaki był? NA. Proste tak.. człowiek też może oddychać naormalnie albo za pomocą odkurzacza wpompuje mu powietrze do płóc.. :) wtedy tez będzie żył tylko wiecej powietrza dostanie.. dla mnie silnik NATURALY ASPIRATED są mistrzowskie..
Turbo ma swoje zalety.. ogromny zapas momentu.. w NA go brakuje.. ale jak juz sie wkręci i jest trzymane na odpowiednich obrotach to TURBO odpada.. jedyny doping jaki uznaje to kompresor
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
eM
LUMPEX
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:12, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | wzór wzorem... pierwszy silnik jaki był? NA. Proste tak.. człowiek też może oddychać naormalnie albo za pomocą odkurzacza wpompuje mu powietrze do płóc.. :) wtedy tez będzie żył tylko wiecej powietrza dostanie.. dla mnie silnik NATURALY ASPIRATED są mistrzowskie..
Turbo ma swoje zalety.. ogromny zapas momentu.. w NA go brakuje.. ale jak juz sie wkręci i jest trzymane na odpowiednich obrotach to TURBO odpada.. jedyny doping jaki uznaje to kompresor |
Pierwszy silnik był parowy :)
Czlowiek ktory dostenie powietrze pod cisnieniem do pluc zachoruje na rozedme pluc (instrumenty dete).
Ja tez uwielbiam NA ale powiedz w jakim okresie i ile potrzebujesz srodkow aby w 1.6 w Saxo uzyskac 180 koni bez zmiennych faz rozrządu przy zachowaniu niskich obrotów na poziomie 1000obr/min
No offence oczywiscie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Czw 12:55, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Gotój z Pascalem czyli przepis jak wycisnąć 180KM z saxo NA:
- 4 przepustnice JENVEY
- wałki pow 270 stopni
- nowe zawory
- sprężynki
- popychacze
- nowe tloki (moga byc kute przy okazji)
- obróka głowicy
- remap
+ cały osprzęt: sprzęgło, hamule, zawias.
Koszt jest taki jak dobrego uturbienia. A osiągi takie same plus mniejsza bezawaryjność. Bawić się w turbo moim zdaniem można w aucie które seryjnie ma turbinę. Przynajmniej Saxo z Turbo nie jest najlepszym połączniem - może Honda lepiej to znosi. Poza tym silnik TU5J4 (z VTSa) odnosi najwieksze sukcesy w rajdach w klasie S1600 bez zmiennych faz i innych bajerów klepiac Wszystkich. Przykład Citroen C2 S1600 a wczesniej Saxo S1600.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Czw 12:56, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Offencu nie ma bo sobie dyskutujemy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
pcs
kocham Britney!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WX
|
Wysłany: Czw 17:20, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
wy tu sobie gadu gadu o syczacych turbinkach, kompresorach, pieknie brzmiacych wysokoobrotowkach i tradycji szybkich furek dla ludu.
Ale zapomonieliscie o jednej rzeczy- zanim w japonii wymyslili vtec a w europie gti to za oceanem w latach 60-tych kazdy robol mogl sobie kupic takiego dodga chargera ktory nie mial ani turbo ani sie nie krecil do 8000 a do tego brzmial pieknie nawet bez kocowki 55mm (i brzmi do dzisiaj bo sie nie psuje bo jest prosty jak cep). Przy okazji objedzie tez kazdego z nas w Vti, Gti etc. a w bagazniku mozecie sobie powiesic hamak.
Ze wszystkich aut jakie widzialem na zawodach na cwiartke najlepiej pamietam camaro z przelomu lat 60/70 w kolorze bezowym, ktory mimo wieku i 3-biegowego automatu krecil niezle czasy a brzmial .... poezja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
pcs
kocham Britney!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WX
|
Wysłany: Czw 17:22, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
i proponuje rozdzilic kategorie NA na NA japan style i NA US style
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Czw 18:03, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
pojemności zaczynające się od 5l. w górę i paląca po kilkadziesiąt litrów paliwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
pcs
kocham Britney!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WX
|
Wysłany: Czw 18:31, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
i tu sie mylisz, duze turbo 2.0 czy 2.0 na krecoce sie do 10000obr na trabkach zje wiecej paliwa niz 6.0 v8 bez turbo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Czw 18:43, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
możliwe
wiem tylko że te krążowniki amerykańskie też mają spory apetyt na paliwo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Czw 18:57, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
pcs napisał: | i proponuje rozdzilic kategorie NA na NA japan style i NA US style |
pcs a w takim wypadku nasze auta to jaki NA style..? Euro style? Bo w europie to co kraj to inne trendy.. w niemczech mam wrazenie że rządzi D&W tunung - gdzie więcej hajsu ładują w ryflowana blache na podlodze i w polerowanie silnika niż w jego moc.
Francja i anglia natomiast to kraje kojarzące mi się z dwoma stylami.. Performance (we francji jest duża zajawka na styl rajdowy...) i Show and Shine (pomarańczowe Renault 5 GTT na 18" kołach itp)
Więc i europę mozna podzielic na rózne style i terndy.
Ale odbiegamy od tematu.. pcs na co głosowałeś i why?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
pcs
kocham Britney!
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WX
|
Wysłany: Czw 20:27, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
no nasze to takie Japan bardziej, honda to nie caly japan, taki kultowy c20XE opla to jakby SR20DE nissana, motor z saxo podobny do takiego z corolli 'gti' sprzed 15 lat (1.6 120km), a z clio to prawie jak 2.0 z typeRa (kreci sie moze ciut nizej i wyniki ciut nizej),
zaglosowalem na NA, kompresor dla mnie to jaby niedorobione turbo kojazy sie mi raczej z powolnymi limuzynymi mercedesa, chyba ze mowa o superchargerach zakladanych na V8 muscle carow :)
ale osobiscie jako motor to dla mnie jednak idealem bylby ....
motorek z M3, cud po prostu i bez turbo/kompresora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
psvts
LUMPEX
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: WW
|
Wysłany: Pią 9:54, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Nie mówiąc już o V10 w M5 - to jest motor.... Któraś firma wsadziła go do nowej trójki :)
A jeśli chodzi o "powolne" limuzyny mercedesa z kompresorem, to weźmy na przykład takie E55 AMG:
V8, 5439 poj., 476 KM, 700 Nm, 0-100 km/h 4,7s
Uwielbiam te stateczne merole
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
saxorulez
to ja mam TO saxo
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 462
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: zadupie
|
Wysłany: Pią 12:06, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
kurde przygarnąłbym z chęcią takiego E55 AMG, u mnie po wsi kręci się takim koleżka co ma kwiaciarnie.. Pan Tulipan :) Wczesinej miał E55 AMG w starej budzie i jeszcze C32 AMG też miał...
Chyba też otworze kwiaciarnie.
A wracając do NA i innch to ja wole kompresor od turbiny. Jest napędzany z wału korbowego przez co kojarzy mi sie bardziej z NA niz z turbo. moze to błędne skojarzenie ale cóż...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Turbo vs NA vs Kompresor? |
Turbo |
|
21% |
[ 3 ] |
Kompresor |
|
35% |
[ 5 ] |
NA |
|
42% |
[ 6 ] |
|
Wszystkich Głosów : 14 |
|
Autor |
Wiadomość |
PiTT
oglądam M jak Miłość jak najęty
Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10 Skąd: Warszawa - WE
|
Wysłany: Pią 12:21, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
saxorulez napisał: | kurde przygarnąłbym z chęcią takiego E55 AMG, u mnie po wsi kręci się takim koleżka co ma kwiaciarnie.. Pan Tulipan :) Wczesinej miał E55 AMG w starej budzie i jeszcze C32 AMG też miał...
Chyba też otworze kwiaciarnie.
|
Srebrny mesio W0 III ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|